טווינה

טווינה היא פיזיותרפיה סינית. זהו טיפול במגע המחזיר את גוף האדם לאיזון אנרגטי ע"י לחיצות ועיסוי נקודות וערוצי אנרגיה. הטיפול נערך על גבי הבגדים והוא יעיל לטיפול במחלות רבות.

טווינה

מהי טווינה?

טווינה (או טווינא) היא טכניקת המגע של הרפואה הסינית.פרוש השם המילולי טווינה מסינית הוא - לתפוס ולמשוך. זוהי שיטה טיפולית עתיקה מאוד שמקורה בסין.

השיטה פותחה והורחבה במשך אלפי שנים. בחמישים השנים האחרונות היא הותאמה לעבודה בשילוב עם הרפואה המודרנית בבתי החולים ובמרפאות המערביות.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול נעשה בדרך כלל על הבגדים כשהמטופל שוכב על מיטת טיפולים.

הטיפול בטווינה נעשה על ידי מספר רב של מניפולציות (תנועות) ידניות, כשהדגש הרב הוא על אופן עבודתו של המטפל.
כאשר המטפל מניע את גופו בצורה נכונה הדבר מגביר את עוצמת הטיפול ונותן למטפל אפשרות להעביר את משקל גופו והצ'י (אנרגיה) שלו אל המטופל בצורה נכונה שגורמת להעצמת הטיפול.
כיוון שמשקלו הרב של הצלחת הטיפול תלוייה באיכותו וביצועיו על המטפל עליו לתרגל צ'י-קונג. הצ'י קונג היא צורת דיטציה בתנועה ששומרת על בריאות המטפל ומחזקת את הצ'י הפנימי שלו.

בטיפול בטווינה - מלבד ההתייחסות למבנה האנטומי והפיזיולוגי אנו נותנים דגש למערכת המרידיאנים- שהם בעצם צינורות ההולכה של הצ'י בגוף האדם. על אותם מרידיאנים אנו מוצאים גם את נקודות הדיקור שבמקום להכניס בהם מחטים אנו מפעילים אותן בעזרת ידינו וגורמים להפעלת הנקודה.

נקודות הדיקור הן מעין קוד שאנו מעבירים לגוף ומבקשים ממנו להגיב עליו בצורה שתביא את האדם לאיזון.
לפני הטיפול מבצע המטפל אבחון מעמיק ע"פ עקרונות הרפואה הסינית. אבחון זה כולל תשאול, בדיקת דופק, בדיקת לשון ועוד מספר בדיקות הרלוונטיות להבנת המקרה, כאשר ישנה התייחסות לעקרונותיה וממצאיה של הרפואה המודרנית.

קסם השילוב - רפואה סינית משולבת

רפואה סינית משולבת היא בעצם איגוד של מספר טכניקות ריפוי שונות: טווינה, צמחי מרפא, דיקור סיני בשיטת האיזון (טכניקה יחודית מאוד ושונה מדיקור סיני בשיטה הקלאסית, בה ההטבה מורגשת כבר במהלך הטיפול), יחד עם שיטת תטא הילינג, דימיון מודרך, צלילים עיליים ושיטות נוספות של עבודה על דפוסים מתת המודע.

חשוב לציין כאן, שגם אם מדובר בכאב כתוצאה מפגיעה או חבלה, יתכן שישנה חסימה אנרגטית שלא מאפשרת למקום להתגבר ולהחלים.

טווינה מתבצעת בין היתר על נקודות הדיקור. היא פותחת את החסימות הללו ומשיבה את הזרימה התקינה לגוף. מטופלים מעידים על תחושה של זרימה בעת ונועם במהלך הטיפול, זו נקודה פשוטה המעידה על פתיחה של חסימה. לעיתים חסימה אנרגטית תשתחרר לאחר טיפול טווינה בודד, לעיתים החסימה נפתחת ושוב נסגרת ולעיתים לאחר מספר טיפולים, זה תלוי במשך הזמן שהייתה החסימה והעוצמה שלה.

במה טווינה מטפלת?

הטיפול בטווינה מחולק למספר תחומים:
  אורטופדיה: טיפול בבעיות מפרקים שרירים וגידים כגון: פריצת דיסק, כאבי גב, כאבי כתפיים וצוואר, כאבי ברכיים וכו'.
  בעיות פנימיות: מיגרנות, תסמונת קדם ווסתית, עצירות, פציאליס (שיתוק שרירי הפנים), אינסומניה (קושי להירדם) ועוד.
  טיפול בילדים: הפרעות עיכול, חיזוק מערכת החיסון, התקררויות תכופות, דלקות למיניהן ועוד.
  טיפול כללי - הוליסטי: הטווינה מתאימה גם כטיפול כללי לאיזון הגוף והנפש. חרדות, לחצים, קשיי הרדמות וכו'

לא צריך להיות חולה כדי לקבל טיפול - בין היתר טווינה היא גם "רפואה מונעת". היום אנשים רבים בארץ ובעולם כבר מבינים את היתרון של קבלת טיפול מונע ובכך למנוע מחלות עתידיות ולשמור על איכות חיים גבוהה.
מלבד זאת הטיפול מאוד נעים, משחרר מתחים, ועוזר "לנקות" את החווית והמטענים שאנו צוברים האינטנסיביות והדינאמיות של החיים ולחזור בכוחות מחודשים.

לא עוד שיטת מסאז'

אנשים רבים טועים לחשוב שהטווינה היא עוד שיטת מסאז'.
אומנם ניתן להפוך את הטיפול בטווינה לנעים מאוד ומפנק, אך גם בטיפול "המפנק" (או כפי שהוא נקרא בטווינה: "טיפול תחזוקה") ישנו הערך המוסף של איזון הנעשה ע"י עבודה על המרידיאנים ונקודות הדיקור.

היתרון הגדול של הטווינה הוא ביכולת לעזור, לשחרר ולרפא מחלות וקשיים. במקרים מסויימים הטיפול נמרץ ואגרסיבי על מנת לפתור את הבעיה ממנה סובל המטופל ולעיתים מרגיע ועדין.
בטיפולים שאני עורך אני מאמין בשילוב וכאשר הדבר מתאים אני משלב את טיפול הטווינה ביחד עם הטיפול בדיקור סיני דבר שמעצים את חוויות הטיפול ואת יעילותו במידה רבה מאוד.

פרסום ראשון :17/09/2009 18:06:10
עדכון אחרון :29/04/2012 22:38:14