פיברומיאלגיה

פירוש השם פיברומיאלגיה הינו כאב בשרירים, ברקמות החיבור ובגידים.
פיברומיאלגיה מוגדרת כתסמונת (אוסף סימנים) מאחר והיא מורכבת ממספר רב של סימנים, תלונות של החולה אותם ניתן לאגד תחת הכותרת פיברומיאלגיה.

פיברומיאלגיה

יפית הגיעה אל מרפאתי עם תלונות על כאבים שונים במפרקי הגוף שמשתנים כל כמה ימים,
אינסומניה- קושי בשינה, מתח רב שטענה שהוא עקב אורח חיים דורשני, נטייה לעצירות ועוד.
כל הסימנים הללו החלו לפני שנה לאחר שאביה נפטר.
רופא המשפחה חשד בפיברומיאלגיה ושלח אותה לסדרה ארוכה של בדיקות, שגרמו לה להתייאש עוד יותר ממצבה. על פי האבחנה הסינית שערכתי לה היא סבלה מעודף חום בכבד וחולשה של הכליות.
נתתי לה צמחי מרפא מתאימים לחיזוק הכליות והרגעת הכבד ובמקביל היא טופלה בדיקור פעמיים בשבוע.
 יפית הקפידה לבוא לטיפולים בצורה קבועה והקפידה על התזונה שנתתי לה.
טיפלתי בה בשיטת דיקור שנקראת 12 הנקודות הקסומות שהיא חלק משיטת האיזון שמתאימה לטיפול בבפיברומיאלגיה.
כעבור חמישה טיפולים מצבה השתפר, הכאבים ירדו ביותר מחמישים אחוז בעוצמתם ,
ולאחר 10 -12 טיפולים הכאבים כמעט נעלמו וההרגשה הנפשית השתפרה.
התחלנו להוריד את המינון של הטיפולים לפעם בשבוע למספר פגישות וכיום היא מגיעה אחת לחודש
לטיפולי תחזוקה והורדת מתח שנובע מאורח חייה.

מה זה פיברומיאלגיה?

פירוש השם פיברומיאלגיה הינו כאב בשרירים, ברקמות החיבור ובגידים.
אין בדיקות מעבדה, או בדיקות רפואיות ברורות המגדירות את המחלה ולכן על החולים לעבור מסכת ארוכה של בדיקות ושלילת מחלות אחרות עד שמאובחנת הפיברומיאלגיה.

סימני הפיברומיאלגיה:
כאב הוא המאפיין העיקרי, במקומות שונים בגוף, לעיתים מוגדר ככאב שנודד ממקום למוקם על ידי החולים, הכאב נמצא ברקמות הרכות – שרירים גידים ולא בעצמות כמו בדלקת פרקים.
לחולי פיברומיאלגיה נמצאו אזורים רגישים במקומות שונים בגוף אשר עוזרים לאבחן את המחלה בעיקר באזורי המפרקים הראשיים בגוף .
סימנים נוספים : תשישות כרונית, עייפות ונפילות אנרגיה, הפרעות בשינה, כאבי ראש,
 מצב רוח ירוד, דיכאון , חרדה, סטרס, הפרעות בעיכול, הפרעות נוירולוגיות, הפרעות בשתן ועוד..

איך אני מטפל בפיברומיאלגיה ברפואה סינית משולבת  ?

הטיפול בפיברומיאלגיה ברפואה סינית משולבת כולל שילוב של מספר שיטות:
דיקור סיני- על פי שיטת האיזון, צמחי מרפא, תטא הילינג תזונה וטווינה.
מטרת הטיפול היא לטפל בצורה עמוקה ויעילה ולכן אני עורך אבחון יסודי לפני התחלת הטיפולים,
על מנת לאתר את שורש חוסר האיזון בגוף.
הרפואה הסינית יודעת לאתר את מקור חוסר האיזון בגוף ובכך לטפל בפיברומיאלגיה בצורה מעמיקה ולא רק סימפטומטית.
המטרה הראשונית היא לטפל בתלונות שמטרידות את החולה כמו הכאבים, העיפות  מצב הרוח ועוד. לטווח יותר ארוך מטרת הטיפול היא לטפל בשורש הבעיה על פי הרפואה הסינית, על מנת למנוע מהסימפטומים להופיע או להופיע בתדירות ובעוצמה נמוכה בהרבה.
הטיפטול בתטא הילינג המשולב עם הטיפול ברפואה סינית , נותן את האפשרות למצוא דפוסי חשיבה ואמונות שנמצאים בתת מודע ויצרו את המחלה, השילוב של הרפואה הסינית עם עבודה על תת מודע הינו שילוב המעצים את תוצאת הטיפול.
לאחר האבחון אני מתאים את אסטרטגיית הטיפול לאדם בצורה אישית , כאשר האבחנה יכולה להשתנות תוך כדי ההחלמה ואז יש צורך לשנות מעט את דרך הפעולה.

מהי ייחודיות הטיפול בפיברומיאלגיה?

שיטת האיזון היא שיטה של דיקור שהוצגה לעולם על ידי ד"ר טאן.
שיטה זו משתמשת בטכניקה ישנה – חדשה של דיקור.
השילוב הייחודי של הנקודות מביא לאיזון פנימי בגוף ולהבראה מהירה יותר.
 מלבד הנקודות הרגילות שמשתמשים בהם בדיקור הסיני הרגיל קיימות עוד נקודות דיקור בשיטת האיזון שלא ידועות למטפלים שאינם משתמשים בשיטה זו אשר מביאות לתוצאות יותר מהירות ועמוקות.
לטיפול בפיברומיאלגיה יש שיטה מיוחדת שנקראת – "שיטת 12 הנקודות הקסומות"
שעיקרה דיקור בכל 12 המרידיאנים(ערוצי האנרגיה) הקיימים בגוף.
שיטה זו מתאימה לפיברומיאלגיה מפני שבדרך כלל הסימפטומים בפיברומיאלגיה ,מפושטים בכל הגוף וכוללים את כל המרידיאנים.

תטא הילינג - עבודה אנרטגית על דפוסי חשיבה, טראומות ואמונות מהתת מודע שמשפיעים על אורח חיינו ועל בריאותנו.
המודע שלנו הוא רק 5% מהמוח שלנו ואל השאר אין לנו גישה למרות שאנחנו מושפעים ממנו מאוד.
בתת הילינג אנחנו יכולים לגשת לדפוסי חשיבה, טרואמות ואמונות שיצרות את המחלה או הכאב ולנקות ולטפל בהם.

צמחי המרפא- מגיעים בצורה של טיפות או כדורים ועשויים מחומרים טבעיים בלבד.
צמחי המרפא מותאמים לאחר האבחון ספציפית למצבו של האדם יכולים להשתנות במהלך הטיפול לפי הצורך. לצמחי המרפא עוזרים לטפל בכאב, לחזק את האנרגיה, להרגיע ולטפל בתלונות השונות בהתאם לאבחנה שהתקבלה.

תזונה ואורח חיים -לתזונה יש חלק משמעותי בהבראה מפיברומיאלגיה ובשמירה על תוצאות הטיפול לטווח הארוך. מלבד תזונה יש חשיבות לפעילות גופנית מתונה, מתיחות והרפיה של השרירים והרגעה של הנפש.

יתרונות וחסרונות-

היתרון בשיטת האיזון הוא שהיא מביאה לריפוי מהיר ולתוצאות מידיות של הפחתת סימני הפיברומיאלגיה.
בהרבה מקרים השיפור בכאב מורגש מספר דקות לאחר החדרת המחטים.
החיסרון הוא שכדי לשמור על התוצאות הללו על האדם לבוא לביקורים תכופים.
בשלב הראשון של הטיפול על האדם לבוא פעמים בשבוע- או במקרים יותר קשים שלוש פעמים בשבוע, לאחר מספר טיפולים ועם ההטבה אפשר להוריד את המינון לפעם בשבוע ולבסוף לפעם בחודש.

הצלחות

על פי ניסיוני , אצל מטופלים שעוברים סדרת טיפולים, הצלחות השיטה הן גבוהות, 4 מעשרה מטופלים יהיו ללא סימפטומים , אצל 3 מעשרה תהיה הטבה  משמעותית ושלושה מעשר יצטרכו להמשיך בטיפול באופן תדיר בשילוב עם טיפול תרופתי.
הריפוי תלוי בגיל, מצב בריאותי ונפשי. לאדם אשר מצליח לשנות את הרגלי חייו ,לשנות תזונה, פעילות גופנית, להוריד סטרס על ידי מדיטציה , יוגה, טיפול פסיכולוגי יש סיכוי יותר טוב להחלים מהמחלה או לחיות איתה בשלום..
חולים רבים מגיעים אלי אחרי מסכת ארוכה של תלאות פיזיות ובדיקות רפואיות רבות, לעיתים אפילו של מספר שנים עד אשר הם מאובחנים כפיברומיאלגיה.
על מנת לקבל טיפול בסימנים דומים של פיברומיאלגיה אין צורך באבחנה ברורה, ניתן לטפל ברפואה סינית ללא אבחנה מוגדרת של הרפואה המערבית, מפני שהרפואה הסינית מטפלת באדם ולא במחלה ויש לה כלים אבחנתיים שונים משל הרפואה המערבית.
 בשיטה טיפול זו ניתן כבר אחרי 4 - 5 טיפולים לשער בקירוב גדול מה תהיה ההטבה הבריאותית של אותו אדם
ובכך לדעת בקירוב מה תיהיה מהירות ההחלמה שלו.

פרסום ראשון :21/07/2010 14:11:51
עדכון אחרון :29/05/2012 12:12:52