רפואה סינית- מה שרצת לדעת

הרפואה הסינית העתיקה התפתחה מתוך התבוננות אנשים בטבע.

רפואה סינית- מה שרצית לדעת

ב-"ניי ג'ינג", ספר הרפואה הסינית הקדום, שנכתב לפני 2500 שנה, נאמר:
"
החכמים חיו לפי חוקי הטבע ולכן גופם לא סבל ממחלות משונות, הם לא איבדו שום דבר שהטבע העניק להם ותמצית חייהם לא היתה מותשת לעולם".

הספר קדום זה ורבים אחרים מראים שהחכמה העתיקה עדיין אקטואלית והעובדות מדברות בשטח- הרפואה הסינית התפשטה בשלושים שנה האחרונות בעולם המערבי כולו.

ברפואה סינית יש מספר ענפים מרכזיים:

- דיקור סיני (אקופנקטורה)- שימוש במחטים על מנת לעורר את הצ'י (אנרגיה ) של המטופל.
- צמחי מרפא- פורמולת צמחים שמותאמת אישית לכל משתמש.
- טווינה (פיזיוטרפיה סינית)- שיטת ריפוי במגע שעובדת על הנקודות והמרידיאנים, תוך כדי מניפולציות על השרירים המפרקים.

כמו כן יש חשיבות לשמירה על אורח חיים נכון בשיטות כמו:
- ציקונג- שיטה של תנועה ומדיטציה שתורמת לאיזון ובריאות, שניתן להשתמש בה גם כהילינג.
- תזונה- על- פי הרפואה הסינית לכל סוג מזון יש איכויות מסוימות והמזון מותאם אישית למצבו הפיזי והמנטלי של אדם, לעונות השנה ועוד.

הרפואה הסינית נתנה במשך אלפי שנים מענה לכל בעיותיהם של הסינים ולכן היא נחשבת לשיטת רפואה שלמה שיכולה לעזור לבעיות רבות ומגוונות.

רפואה סינית משולבת

רפואה סינית משולבת בעצם משלבת בין כל ענפי הרפואה סינית העתיקה לבין דיקור סיני בשיטת האיזון יחד עם שיטת תטא הילינג ושיטות נוספות של עבודה ושחרור דפוסים מתת המודע.
האמונות, החוויות ודפוסי החשיבה נמצאים בתת מודע שלנו. הרפואה הסינית מסבירה שמבחינה פיזית הן שוכנות בגוף, באיברים הפנימיים, בשרירים עצמות גידים וכו'. הרפואה הסינית מסבירה כי למעשה 99%  מהמחלות הפנימיות נוצרות מרגשות ודפוסי חשיבה. הרגשות והדפוסים יוצרים חסימה בזרימת האנרגיה במרידיאנים (ערוצים בהם זורמת האנרגיה לאורך הגוף) ובהמשך יוצרים כאב או מחלה.
דיקור סיני פותח את החסימות הללו ומשיב את הזרימה התקינה לגוף. מטופלים מעידים על תחושה של זרימה בעת החדרת המחטים, זו נקודה פשוטה המעידה על פתיחה של חסימה. לעיתים חסימה אנרגטית תשתחרר  לאחר בפעם אחת של דיקור ולעיתים החסימה נפתחת ושוב נסגרת, זה תלוי במשך הזמן שהייתה החסימה והעוצמה שלה.

הבדלים בין הגישה המערבית לגישה הסינית

הגישה המערבית: מבוססת על מחקר מדעי והוכחות ביולוגיות ופזיולוגיות. היא מטפלת בסימפטומים של האדם ולא באדם. בעצם אפשר להסביר זאת כך שהטיפול שניתן מנסה לתקן את ה"תוצאה" של המחלה ולא את הסיבה שבגללה פרצה המחלה. לדוגמא, אדם שמגיע לרופא עם כאבים בקיבה שהופיעו לאחר התפרצות זעם יקבל טיפול של משכחי כאבים או כדורים שמורידים את החומציות בקיבה, הרופא לא יטפל בכעס, מקסימום יפנה לפסיכיאטר. זאת אומר שהרופא מטפל התוצאה (כאבים בקיבה) ולא בסיבה (כעס). אנו מבינים כי הרפואה המערבית מטפלת במצבי חרום ופחות ברפואה מונעת.

הגישה הסינית: מתייחסת לאדם כולו ולחוסר האיזון באדם. קיים שילוב של סימפטומים רבים, תוך דגש לאורח חיים נכון. ברפואה הסינית הדגש הוא על מציאת שורש הבעיה.

לדוגמא: אדם עם ל"ד גבוה, מיגרנות, עצירות, כאבים בצלעות, עצבנות ואינסומניה (בעיות שינה) – יאובחן ברפואה המערבית לפי הסימפטומים ב 5-6 מחלות שונות שדורשות מפגש עם 5-6 רופאים שונים עם בדיקות שונות ו 5-6 טיפולים שונים. ברפואה הסינית, לעומת זאת ימצא אצלו חוסר איזון באיבר הכבד, הטיפול יהיה של הכבד והיעילות תתבטא בכל הרמות.

במקרים רבים אני מוצא שהטיפול הניתן לאדם מרפא סימפטומים שונים שלא היתה כוונה להתמקד בהם מלכתחילה אבל הם נרפאו בגלל שהטיפול הוא שורשי ועמוק.

בחמישים השנים האחרונות החל שילוב של הרפואה הסינית עם הרפואה המערבית בסין. כיום נערכים אלפי מחקרים מדעיים על-מנת להוכיח לאשר ולתת גבוי מדעי לרפואה הסינית. מלבד זאת קיים שילוב רב ומוצלח של שתי הגישות בבתי החולים עצמם: הטכנולוגיה החדישה ביותר בשילוב הרפאה הטבעית העתיקה

רפואה סינית בארץ

בארץ גדלה הדרישה לטיפולים רפואיים ע" ברפואה הסינית, בעיקר בעקבות התנסות של הציבור והצלחות רפואיות  ברפואה הסינית לאחר חוסר מענה או מענה לא מספק של הרפואה המערבית

גם פה בארץ, כמו בסין, מסתמנת מגמה למציאת האיזון בין הרפואה הסינית למערבית. מזה כמה שנים ישנה הצעת חוק בנושא מיסוד הרפואה הסינית, שממתינה בכנסת, ויכולה לתרום להעלאת המודעות בקרב הציבור הישראלי.

מלבד הקליניקות הפרטיות שלי, אני עובד בקופ"ח כללית שנותנת שירותי רפואה משלימה וביניהן גם רפואה סינית, לאחר בדיקות יעלות הטיפול וביקוש הציבור.

מנסיוני כמטפל - הרפואה הסינית תורמת רבות לשיפור מצבם הבריאותי והנפשי של מטופליםרבים. בפיתרון אמיתי של הבעיה ללא שימוש במניפולציות וחומרים כימיים המזייפים פעילות טבעית ובריאה של הגוף. בנוסף, הם לומדים לאמץ הרגלי חיים וצורת חשיבה שימנעו את חזרת המחלה.

לסיכום:

חשוב להדגיש שלא נכון לפסול או להעדיף את הרפואה המערבית או הסינית אלא למצוא את הטוב והנכון בכל שיטה ולהשתמש בהם לטובת המטופל  לעיתים אין תחליף לקפואה הקונבנציונאלית והיא מליחה חיים והכרחית, ולעיתים נכון לבחור באורח חיים טבעי, להקשיב לגוף ולחיות ע"פ ערכיו ודרישותיו

פרסום ראשון :27/02/2012 13:53:20
עדכון אחרון :29/04/2012 22:48:11