כאבי ברכיים

עם דיקור בשיטת האיזון כאב הברך מופחת בעשרות אחוזים או נמוג תוך כדי הטיפול!!

אחד החששות הנפוצים בפניה לרפואה סינית הוא מיעילות הטיפול.
בדיקור סיני בשיטת האיזון החשש הזה נעלם.
אפקטיביות הטיפול נמדדת בצורה מיידית וברורה כבר במהלך הטיפול!

בעיות ברכיים

אבי בן 50 סובל מכאבי ברכיים דו צדדים, שהגבילו אותו בהליכה וטיפוס מדרגות.
אבי אובחן על ידי אורטופד עם שינויים ניווניים בברכיים.
ביקשתי מאבי שינסה לעלות על שרפרף קטן והדבר גרם לו לכאב רב בשתי הברכיים.
דיקרתי אותו וביקשתי שיעלה שוב על השרפרף. הפעם דיווח על שיפור של יותר מחמישים אחוז.
יחד עם צמחי המרפא, לאחר חודש דיווח על ירידה משמעותית בכאב ועל שיפור בתפקודיו.
הוא המשיך להגיע עוד חמישה שבועות לטיפול בדיקור עד שכעט לא הרגיש יותר את כאבי ברכיים.

קסם השילוב - רפואה סינית משולבת

רפואה סינית משולבת היא בעצם איגוד של מספר טכניקות ריפוי שונות: טווינה, צמחי מרפא, תזונה נכונה, דיקור סיני בשיטת האיזון (טכניקה יחודית מאוד ושונה מדיקור סיני בשיטה הקלאסית, בה ההטבה מורגשת כבר במהלך הטיפול), יחד עם שיטת תטא הילינג, דימיון מודרך, צלילים עיליים ושיטות נוספות של עבודה על דפוסים מתת המודע.

ההבנה היא כי האמונות, החוויות ודפוסי החשיבה נמצאים בתת מודע שלנו. הרפואה הסינית מסבירה שמבחינה פיזית הן שוכנות בגוף, באיברים הפנימיים, בשרירים עצמות גידים וכו'. הרפואה הסינית למעשה מסבירה כי 99% מהמחלות הפנימיות נוצרות מרגשות ודפוסי חשיבה. הרגשות והדפוסים יוצרים חסימה בזרימת האנרגיה במרידיאנים (ערוצים בהם זורמת האנרגיה לאורך הגוף) ובהמשך יוצרים כאב או מחלה.

הדיקור מתבצע בין היתר בנקודות מסויימות בגוף שפותחות את החסימות האנרגטיות ומשיבות את הזרימה התקינה לברכיים. מטופלים מעידים על תחושה של זרימה בעת החדרת המחט, זו נקודה פשוטה המעידה על פתיחה של חסימה. לעיתים חסימה אנרגטית תשתחרר לאחר טיפול בודד, לעיתים החסימה נפתחת ושוב נסגרת ולעיתים לאחר מספר טיפולים, זה תלוי במשך הזמן שהייתה החסימה בגוף והעוצמה שלה.

לאילו בעיות מתאים הטיפול?

הטיפול בדיקור סיני לבעיות ברכיים עוזר במקרים רבים, כגון: קרע בגיד, קרע במיניסקוס, בעיה ברצועות, שינויים ניווניים, בצקות  וכן הלאה. יש מקרים בהם נדרשת התערבות כירורגית (ניתוח) כמו: שיקום רצועה, או קרע חמור במיניסקוס וגם אז מומלץ לשלב דיקור סיני לזירוז ההחלמה מהניתוח.

אבחון והתאמת טיפול אישי

מלבד דיקור סיני בשיטת האיזון מותאמות אליך באופן אישי שיטות טיפול נוספות כמו טווינה (פיזיותרפיה סינית) וצמחי מרפא, לאחר אבחון יסודי ובהתאם לבעייה שלך.

צמחי מרפא ותזונה מטפלים בחוסר איזון פיזיולוגי בגוף ובמוח ומתאימים בעיקר במקרים הקשים יותר של דלקות פרקים..
טווינה, פיזיותרפיה ועיסויי סיני, מטפלת בהחזרה לאיזון של מערכת השריר והשלד, עיסוי על אוזר הברך והירך.
תטא הילינג במידה ויש איזשהו קשר רגשי לכאב, הטיפול בתטא הילינג פועל לשחרור דפוסי חשיבה, אמונות וחוויות מהעבר שמשפיעות עלינו בצורה שלילית דרך תת המודע שלנו. שחרור דפוסים אלו מביא לתובנות עמוקות ולשלווה פנימית.

קצת אנטומיה של הברך

הברך היא מפרק שצריך לשאת עומסים מאוד גדולים.
הברך מחברת את שתי עצמות השוק לעצם הירך.
כדי שהעצמות הברך לא יתחככו אחת בשנייה, יש בין העצמות מבנה סחוסי שנקרא מיניסקוס.
תפקיד המיניסקוס הוא לבלום את הזעזועים שהברך סופגת.
בברך שני מיניסקוסים, אחד מדיאלי- (קרוב לאמצע הגוף) ואחד לטראלי (רחוק מאמצע הגוף).
ישנן רצועות (LIGAMENT) שתפקידן להחזיק את המפרק במקום:
שתי צדדיות (collateral) שתפקידם למנוע תזוזה ימינה ושמאלה.
שתיים בתוך המפרק, שנקראות צולבות (cruciate), תפקידן למנוע תזוזה קדימה ואחורה.

אפשר לחלק את פתולוגיות הברכיים לכאלה שנובעות מטראומה, למשל, פציעה בכדורגל
או כאלה שנובעות משחיקה ומגיל מבוגר.
הפתולוגיות הנפוצות הן קרעים ברצועות או פגיעה במיניסקוס.

ברכיים ע"פ הרפואה הסינית

על-פי הרפואה הסינית הברכיים משויכות לכליות. הכליות הן המאגר של היין והיאנג- האנרגיות המולדות והבסיסיות שלנו. כאשר האנרגיות הללו נחלשות תהינה חולשה ורגישות בברכיים. זה מסביר את תהליך השחיקה אצל אנשים מבוגרים.

הכבד ברפואה הסינית מזין את הגידים ולכן גידים נוקשים או לא גמישים מעידים על חסר ביין (החומר המלחח) בכבד.
לכן בחולשה ועייפות בברכיים נטפל בכליות ובבעיות בגידים נטפל בכבד.

צריך להבין שאנו מדברים על האיברים הסיניים ולא המערביים.

מלבד טיפול בשורש המחלה אנו גם צריכים לטפל בהתבטאות המחלה על ידי הורדת הכאב באזור ופתיחת החסימות האנרגטיות שגורמות לכאב. את זה אנחנו עושים ע"י דיקור סיני בשיטת האיזון שעוזר לאנרגיה ה"תקועה" לעזרום בהרמוניה בגוף ועל ידי טווינה שהיא למעשה פיזיותרפיה סינית.

דרך טיפול נוספת יעילה היא שימוש בצמחי מרפא שעוזרים לשיקום הרצועות והסחוסים ומפחיתים כאב. יש לציין שצמחי מרפא הניתנים על ידי המטפל יעילים בהרבה מצמחי מרפא שנקנים בבתי מרקחת מפני שהם יותר מדויקים וניתנים על פי אבחנת המטפל.

הטיפול לבעיות ברכיים ברפואה סינית יעיל מאוד ועוזר להורדת הכאב ושיקום הרקמות הפגועות.

תרגילים לשיקום הברך

ישנם מספר תרגילים טובים לבעיות ברכיים שעיקרן חיזוק שרירים ברגל בעיקר את שרירי הארבע ראשי (quadriceps):
- יושבים על שולחן או כסא גבוה, מיישרים את הברך ומקפלים. חיזוק שרירי הארבע ראשי.
- תרגיל דומה: מרימים רגל ישרה ומורידים.
- רגל יישרה מכווצים את שרירי הארבע ראשי ומשחררים מבלי להזיז את הרגל.
  כמובן שיש להתייעץ עם מטפל או פיזיותרפיסט לפני ביצוע התרגילים.

פרסום ראשון :15/03/2012 13:50:36
עדכון אחרון :07/08/2013 15:00:58