טחורים

לא אוהבים לדבר על זה - אבל זה עדיין כואב...
כואב בישיבה, כואב בשירותים ולפעמים כואב כל הזמן- לא חייבים לסבול.
רפואה סינית אומרת שלום לטחורים!

טחורים

גלית בת 32 עוסקת בשיווק, הגיעה אלי דרך חברה.
כבר חודשיים היא סובלת מטחורים. הכאבים מפריעם לה לשבת, ללכת לשירותים וגורמים לה סבל רב.
בטיפול הראשון היא קיבלה דיקור סיני בארבע מחטים שהפחית את הכאב.
לאחר יומיים היא באה לטיפול נוסף ודיווחה על ירידה נוספת בעוצמת הכאב.
כחיזוק קיבלה טיפול בצמחי מרפא והנחיות תזונתיות. לאחר 8 טיפולים הכאבים חלפו והטחורים נעלמו.

רפואה סינית משולבת

בעקבות ניסיון קליני רב פיתחתי שיטת ריפוי יחודית לי. אני קורא לה רפואה סינית משולבת. היא בעצם איגוד של מספר טכניקות ריפוי שונות: טווינה, צמחי מרפא, תזונה נכונה, דיקור סיני בשיטת האיזון (טכניקה יחודית מאוד ושונה מדיקור סיני בשיטה הקלאסית, בה ההטבה מורגשת כבר במהלך הטיפול), יחד עם שיטת תטא הילינג, דימיון מודרך, צלילים עיליים ושיטות נוספות של עבודה על דפוסים מתת המודע.

הרבה פעמים מטופלים יודעים לעשות לבד את הקשר ולהגיד שמחלה התחילה אצלהם אחרי טראומה רגשית מסויימת. למשל, טחורים שהופיעו אחרי פיטורים ממקום עבודה קבוע והכניסו את האדם לסטרס כלכלי.

הרפואה הסינית מסבירה שמבחינה פיזית הן שוכנות בגוף, באיברים הפנימיים, בשרירים עצמות גידים וכו'. הרפואה הסינית למעשה מסבירה כי 99% מהמחלות הפנימיות נוצרות מרגשות ודפוסי חשיבה. הרגשות והדפוסים יוצרים חסימה בזרימת האנרגיה במרידיאנים (ערוצים בהם זורמת האנרגיה לאורך הגוף) ובהמשך יוצרים כאב או מחלה.

מה זה טחורים? סימנים וגורמים

טחורים היא תופעה של צניחת הרקמה הרירית שנמצאת בתעלה האנאלית. בצבירים גדולים של כלי דם שצונחים אל מחוץ לפי הטבעת. לעיתים יש כאב רב ודימום בזמן היציאה וכל הליכה לשירותים מלווה בסבל רב.

הסימנים הנפוצים הם: דימום, כאב, צניחה של הטחורים אל מחוץ לפי הטבעת, גרד והפרשות.
הגורמים לטחורים יכולים להיות שלשול, עצירות, גירוי של הרקמה ע"י נייר טואלט או כל דבר אחר,תזונה, הריון ולידה, מתח ועייפות.

כדי לאבחן טחורים יש לשלול מחלה בכבד או דימום במעיים.
ברפואה המערבית הטיפול מתחלק לשמרני, מתן נרות, משחות או טיפול כירורגי במקרים קשים יותר.
לפני ששוקלים אופציה כירורגית כדאי לנסות טיפול טבעי ברפואה סינית שמוכיח עצמו כיעיל מאוד וללא סיכונים.

טחורים על-פי הרפואה הסינית:

הרפואה הסינית מסבירה כי קיימים שני גורמים עיקריים להופעת טחורים:

1.  חוסר צ'י (אנרגיה)- קשה לאנרגיה להחזיק את הרקמות והרקמות צונחות תופעה זו מאופיינת בחולשה ועייפות.
      תיתכן צניחה של איברים נוספים כמו רחם או הרניה. בד"כ הכאבים פחות משמעותיים ויהיה יותר דימום של דם בהיר.

2.  תקיעות דם- הדם לא זורם טוב וכאן הכאבים יהיו יותר חזקים. במידה ויופיע דימום הוא יהיה כהה יותר.

הטיפול בטחורים ברפואה הסינית:

במקרה הראשון נחזק את הצ'י ואת הדם ונעלה את הצ'י כלפי מעלה.
במקרה השני נניע דם ונוריד כאב.
הטיפול נעשה על ידי דיקור סיני בשיטת האיזון. לעיתים רחוקות, במצבים קשים, יש צורך בשימוש באלקטרו אקופונקטורה שזה חיבור המחטים למתח חשמלי. דבר שעוזר להוריד את רמת הכאב באופן מהיר יותר.
יש לציין  כי הדיקור אינו נעשה על הטחורים עצמם אלא על נקודות דיקור שמטפלות בטחורים ובכאב לאורך הגוף.

טיפול נוסף הוא טיפול בצמחי מרפא ותזונה נכונה. כאן חשוב לציין שצמחי המרפא ניתנים באופן ספציפי על ידי המטפל לאחר אבחון המטופל ולכן יעילותם רבה בהרבה מצמחי המרפא שניתנים ללא אבחנה מסודרת בבתי המרקחת.

יש לציין שלעיתים השיפור הוא מהיר אך למרות ההקלה אנו ממשיכים לטפל על מנת לטפל בשורש הבעיה כדי שלא תשוב.
במידה ולסובלים מטחורים יש עצירות הטיפול יכלול גם טיפול בעצירות מפני שהדבר יוצר עומס מיותר על הטחורים.
ניתן להשתמש במשחות טבעיות מרגיעות לאזור, ורצוי לא לקנח את הישבן עם נייר טואלט אלא עם זרם מים (עדיף חם).

יש חשיבות להתאמת תזונה נכונה על מנת למנוע עצירות. התזונה מותאמת גם לפי הסינדרום הסיני המאפיין של האדם.

יתרונות וחסרונות בדיקור בשיטת האיזון

שיטת האיזון היא שיטת דיקור מיוחדת ויעיליה בטיפול בבעיות כאב וטחורים.
שיטה זו שונה משיטת הדיקור הרגילה בצורת הדיקור ובאופן בחירת נקודות הדיקור.
בשיטת האיזון ישנן הרבה נקודות אשר אינן קיימות בדיקור הסיני הרגיל.

היתרון בשיטת האיזון הוא שהיא מביאה לריפוי מהיר ולתוצאות מידיות של הפחתת הכאב והגרד, הפסקת הדימום והכנסת הטחורים. בהרבה מקרים השיפור קורה מספר דקות לאחר החדרת המחטים.

החיסרון הוא שכדי לשמור על התוצאות הללו על המטופל לבוא לביקורים דחופים. בשלב הראשון של הטיפול על האדם לבוא פעמים בשבוע- או במקרים יותר קשים שלוש פעמים בשבוע, לאחר מספר טיפולים ועם ההטבה אפשר להוריד את המינון לפעם בשבוע ולבסוף לפעם בחודש.

הצלחות  בטיפול בטחורים

על פי ניסיוני בטיפול בטחורים אצל מטופלים שעוברים סדרת טיפולים בדיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה הצלחות השיטה גבוהות. שבעה מכל עשרה מטופלים יחלימו לגמרי מהטחורים. לשניים תיהיה הטבה ואצל אחד מעשר יהיה צורך בניתוח.

הריפוי תלוי בגיל המטופל, במצבו בריאותי ונפשי.
שילוב של טחורים עם פיסורה מקשה על הריפוי.
כככל רצוי לבוא לקבל טיפול מיד עם מהופעת הטחורים או כמה שיותר סמוך למועד הופעתם.
ככל שהטחורים יותר "חדשים" כך הריפוי יותר מהיר.
ניתן לרפא גם טחורי הריון ולידה במהירות במידה ובאים ישר עם הופעת הטחורים.
בשיטה זו ניתן לדעת כבר אחרי 4-3 טיפולים מה תהיה ההטבה הבריאותית של אותו אדם ובכך לחסוך לאדם זמן וכסף.

פרסום ראשון :15/03/2012 13:53:57
עדכון אחרון :29/04/2012 22:52:10