כתף קפואה

רפואה סינית מציגה: טיפול יעיל ומהיר וכתף קפואה.
כיצד מונעים? איך מטפלים? ואפילו טיפים ותרגילים.

כתף קפואה

יעקב בן 52 הגיע למרפאתי עם אבחנה מאורטופד של כתף קפואה.
ליעקב היתה הגבלה בתנועות כתף שמאל וכאבים שהציקו גם בלילה.
יעקב קיבל טיפול בדיקור סיני, טווינא וחימום הכתף בעזרת מנורת חימום מיוחדת.

כבר בטיפול הראשון היתה הטבה בכאב שנמשכה מספר שעות.
יעקב התבקש להגיע לטיפול, בגלל מצבו החמור, פעמיים בשבוע.
כעבור מספר טיפולים מצבו השתפר, טווח התנועה והכאבים ירדו ל30%.
יעקב המשיך לבוא לטיפולים עוד שלושה שבועות בתדירות של פעם בשבוע עד החלמת הכתף.

קסם השילוב - רפואה סינית משולבת

רפואה סינית משולבת היא איגוד של מספר טכניקות ריפוי שונות: טווינה, צמחי מרפא, תזונה נכונה, דיקור סיני בשיטת האיזון (טכניקה יחודית מאוד ושונה מדיקור סיני בשיטה הקלאסית, בה ההטבה מורגשת כבר במהלך הטיפול), יחד עם שיטת תטא הילינג, דימיון מודרך, צלילים עיליים ושיטות נוספות של עבודה על דפוסים מתת המודע.

הדיקור מתבצע  בנקודות שפותחות את החסימות האנרגטיות ומחזירות את הזרימה ההרמונית לגוף. מטופלים מעידים על תחושה של זרימה בעת החדרת המחט, זו נקודה פשוטה המעידה על פתיחה של חסימה. לעיתים חסימה אנרגטית תשתחרר לאחר טיפול בודד, לעיתים החסימה נפתחת ושוב נסגרת ולעיתים לאחר מספר טיפולים, זה תלוי במשך הזמן שהייתה החסימה בגוף ובעוצמה שלה.

תנועה וגמישות

הרבה מחלות בזמננו היו נמנעות אילו היינו זזים יותר.. אחת התופעות שמתרחשות כתוצאה מחוסר תזוזה של המפרקים הינה כתף קפואה. כתף קפואה הוא מצב שבו יש הגבלה בתנועת הכתף והתנועה עצמה מלווה בכאבים. תופעה זו נפוצה יותר אחרי גיל 50 ולכן בסינית נקראת: "wu shi jiang" - כתף בת חמישים.

בגיל חמישים היין והיאנג, המרכיבים הבסיסיים ביותר של האדם, נחלשים בגלל זה מחלות רבות מתחילות להופיע בגיל זה. כתף קפואה נגרמת בהרבה מקרים בגלל איזושהי פגיעה בכתף שגורמת לכאב (בגיד מסוים או באחד מחלקי המפרק). כתוצאה מהכאב ישנה הקטנה של טווח התנועה בכתף. חוסר תזוזה זה מוביל להחמרת הנזק במפרק, כיוון שהכאב מחמיר בחוסר תזוזה. אט אט נוצרת הגבלה של טווח תנועת מפרק הכתף עוד יותר וכל תנועה מלווה בכאבים. כתף קפואה לא מטופלת יכולה להוביל עד להתנוונת מפרק הכתף. הטיפול ברפואה המערבית הוא בד"כ משככי כאבים, סטרואידים ופיזיותרפיה.

ברפואה הסינית הטיפול המומלץ הוא בדיקור סיני ובטווינה. על פי גישה מסוימת בדיקור סיני שנקראת שיטות האיזון  אין צורך לדקור את הכתף עצמה. ישנן נקודות על הרגל או היד השניה שניתן לדקור וכך הטיפול פחות כואב. ניתן לתת תרגילים של צ'י קונג ומתיחות למטופל להנעת ה"קיפאון" של הכתף. במקרים יותר חמורים ניתן להעזר בפורמולות של צמחי מרפא סיניים המסייעים בהפחתת הכאב והדלקת בהכתף.

מניעת כתף קפואה

על מנת למנוע את המצב יש להקפיד בכל הגילאים על פעילות גופנית ועל הפעלת המפרקים בצורה נכונה. חשוב להבין שעבודה רק על חיזוק השרירים כמו שנעשית בחדר כושר אינה מספיקה ויש לתת דגש על הגמשת המפרק והגדלת טווח התנועה. הדבר יפה לכל המפרקים בגוף ולכן יש להקפיד לתרגל מתיחות וגמישות.

תרגילים מומלצים לכתף קפואה

1."טיפוס על קיר" - מטפסים עם האצבעות על קיר כלפי מעלה. מסמנים לאן הגענו. לנוח ולנסות שוב.
2.תרגיל המגבת- להחזיק מגבת מאחורי הגב כאילו שמנגבים את שכמות ולמשוך למעלה ולמטה.
3.לתפוש את המרפק של היד הכואבת עם היד השניה, ולמשוךאותו לכיוון הצד הנגדי  על מנת להגדיל את התנועה.
4.סיבובי כתפיים אחורה וקדימה עם נשימה עמוקה להורדת רמת הכאב. (שאיפה בהרמה, נשיפה בהורדה...).

(כמובן שהתרגילים אינם באים במקום טיפול רפואי ומובאים כאן רק כהדגמה)

פרסום ראשון :15/03/2012 13:57:09
עדכון אחרון :29/04/2012 22:54:42