שינוי חייך הוא בידך !!
קורס תטא הילינג

טיפול בשפעת החזירים על פי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית עוזרת לטפל בשפעת כבר אלפי שנים.
בתקופה ההיא קראו לגורם השפעת על פי האיכות שלו ולא על פי שם הנגיף.
ישנם 6 סוגי פתוגנים "פולשים חיצוניים" ברפואה הסינית שנקראים על פי סוגי האקלים.
קור, חום , רוח, לחות, יובש וחום קיץ.
לא נכנס לכל השיעור המורכב והמעניין הזה ברפואה הסינית אבל ננסה להבין את הרעיון היפה שעומד כאן.
מדובר על כוחות שחיצוניים לגוף ומנסים לפלוש אל הגוף, לכל כוח מאפיינים משלו.
המטרה של הגוף ושל מערכת החיסון היא למנוע כניסה של הפולשים ואם הם פלשו לא לתת להם לפלוש לעומק הגוף אלא להשאיר אותם בחלקים החיצוניים , ממש כמו מדינה שמגינה על גבולותיה.
בהתחלה אולי זה נשמע מוזר לשמוע על רוח שפולשת לגוף, אבל אם נחשוב מה קורה לאדם אשר עומד בחורף ברוח ובקור ללא חולצה? יכנסו רוח וקור והוא יהיה חולה , ומה קורה למי שנמצא הרבה זמן במקום לח – עלול לפתח אסטמה או אלרגיה(ליחה) ואז נסיעה לערד- למדבר היבש תייטיב עימו, כך שניתן להבין מהיכן הסינים לקחו את הרעיון שאקלימים עלולים לגרום למחלה.

גורמי שפעת החזירים על פי הרפואה הסינית
לגבי שפעת ההתייחסות שלנו היא אל 2 גורמים עיקריים:
רוח שהצטרף אליה חום או קור.
רוח היא הגורם האקטיבי שמסיע את הקור או החום אל תוך הגוף במידה ומערכת החיסון לא מצליחה למנוע זאת ממנו.
מערכת החיסון ברפואה הסינית מיוחסת לכוח שנקרא wei qi   "האנרגיה המגנה", ולה אנחנו מקדישים מאמר מיוחד.
כאשר רוח קור חודרת היא חודרת בדרך כלל מאזור העורף והצוואר וגורמת לכאבי שרירים, נזלת  שקופה, צמרמורות, תחושה של קור.
כאשר רוח חום חודרת אל הגוף היא תחדור בדרך כלל מאזור האף והפה ותגרום לכאבי גרון , נזלת צהובה, חום, הזעה ועוד.
מטפל ברפואה סינית יודע להבדיל גם על פי איכות הדופק, מראה הלשון ועוד סימנים האם מדובר ברוח קור או רוח חום, או במשהו אחר לגמרי..
הטיפול ברוח קור או חום יהיה זהה בימים הראשונים של המחלה והוא ייזוע – הוצאת זיעה.
כאשר החולה מזיע הוא מוציא את הפתוגן – את המחלה החוצה.
לכן צמחי המרפא שנבחרים לטיפול ונקודות הדיקור ישמשו בעיקר להזעה ולחיזוק מערכת החיסון.
פורמולת צמחי המרפא המומלצת בימים הראשונים של המחלה נקראת
 GAN MAO LING- ותפקידה כאמור לייזע ולחזק את מערכת החיסון.
רצוי לקחת את צמחי המרפא מהרגע הראשון שבו מופיעים הסימפטומים כי אז יעילות צמחי המרפא היא הרבה יותר חזקה. כדאי לכן לשמור מספר פורמולות כאלה בבית , לזמן השפעת.
מבחינת צמחי המרפא אין הבדל בין שפעת חזירים לשפעת עונתית ולכן כמו בכל שנה אני מצייד את המטופלים שלי בצמחי המרפא הללו כדי לטפל בשפעת.
אצל אנשים חזקים הצמחים יכולים להוציא את השפעת לפני שהיא נכנסת ואצל אנשים פחות חזקים,להעביר את השפעת בצורה יותר קלה ומהירה.
אין לקחת את צמחי המרפא הללו אם אין סימני שפעת, זה עלול ממש לפגוע במערכת החיסון.
ישנם צמחי מרפא אחרים שמתאימים לחיזוק מערכת החיסון
כמו הפורמולה - JADE WINDSCREEN .

דיקןר סיני לשפעת החזירים
הדיקור הסיני מאוד יעיל גם הוא לטיפול בשפעת וממש מקל על הסימפטומים ומעביר את השפעת . אם תופסים את השפעת בהתחלה הדיקור יכול להוציא אותה החוצה ואם תופסים אחרי כמה ימים זה המקל על הסימפטומים ומזרז את הריפוי. לעיתים יש תופעה מעניינת של התגברות הסימפטומים לכמה שעות – כאילו שהמחלה צריכה להגיע לשיא שלה ואז מתחיל הריפוי המזורז.
בשפעת החזירים בגלל שעל החולים להישאר בבידוד לא ניתן לבצע את הדיקור הסיני ואז אנחנו נשארים רק עם צמחי המרפא שאותם יש להקפיד לקחת כאמור- מהתחלת הסימפטומים.
צמחי מרפא שיילקחו אחרי כמה ימים יהיו הרבה פחות יעילים.
החמרה או ריפוי ?

בשלב השני של המחלה, בערך אחרי שבוע, קיימות 2 אפשרויות או שמערכת החיסון הצליחה להוציא את המחלה החוצה והאדם מבריא או שהמחלה ניצחה ונכנסה יותר פנימה ואז מתחילות תופעות של מערכת הנשימה היותר פנימית –
הראות.
על השלב השני נתמקד במאמר סיבוכים של שפעת החזירים.