שינוי חייך הוא בידך !!
קורס תטא הילינג

לעבור את החורף בשלום

הגיע החורף ואיתו  שפעת, נזלת, חום, יובש, שיעול, אלרגיות – נשמע לכם מוכר?
לרפואה הסינית המשולבת  - יש פתרון מצויין !!

תמי סטודנטית לפסיכולוגיה , סבלה חורף שעבר משפעות רבות.
"אני כל הזמן חולה, אני רק מבריאה ומתחילה לי שפעת חדשה,
אני לא מצליחה ללמוד ככה"
"זה התחיל לי לפני שנתיים עד אז הייתי די בריאה"
תמי סובל מחולשה של המערכת החיסונית שנגרמה כנראה מהתשה עצמית מחוסר פעילות פיזית ומתזונה לקויה.
על פי האבחנה ברפואה הסינית תמי סבלה מחולשת בראות ,בכליות ובטחול.
תמי החלה לקבל טיפול מונע מתחילת הסתיו בדיקור סיני בשיטת האיזון  ובצמחי מרפא שהותאמו במיוחד בשבילה .
החורף הזה תמי עברה את החורף עם שפעת אחת שנמשכה מספר ימים עם התאוששת מהירה.
"אני מרגישה שכוחותי חזרו אלי"

הכן רכבך לחורף !!

חשוב לך להכין את האוטו לקראת החורף? ובכן, גם גופנו זקוק להכנה וחיזוק לקראת התמודדות עם שפע הוירוסים והחיידקים שמגיעים עם הגשם הראשון.

ההכנה כוללת בעיקר חיזוק של המערכת החיסונית, אותה מערכת משוכללת אשר עובדת ללא הפסקה ומגנה עלינו מפני מחלות שונות.

מערכת זו נתונה ללחצים רבים ומשתנים ואף תלויה מבחינה פיזיולוגית בגורמים כמו תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית, תנאי מחייה ירודים ועוד.

בעצם כל שינוי בהומיאוסטזיס "האיזון הפנימי" של הגוף יכול לגרום להחלשת המערכת החיסונית.

גורמים כמו חיידקים, וירוסים, טפילים שונים וגם חומרים כימיים, מזון מקולקל וכו´ מאיימים תדיר על בריאותנו, מאבק מתמיד שלא מורגש בכלל מתחולל בנו, אנו מודעים אליו רק כאשר המערכת שלנו נכשלת ואנו חולים.

מערכת החיסון על פי הרפואה הסינית

ברפואה הסינית ישנה אנרגיה מיוחדת המקבילה למערכת החיסון בגישה המערבית.

אנרגיה זו נקראת  ה"צ'י המגן". (WEI QI)

הצ´י המגן הינה סוג מיוחד של אנרגיה נמרצת, הזורמת מתחת לעור ומנהלת מאבק יומיומי, להגן על גופנו מפני פולשים חיצוניים.

הסינים חילקו את פולשים החיצוניים ל- 6 סוגים שקשורים לכוחות בטבע:

רוח, קור, חום, יובש, לחות וחום קיץ (חום חזק).

מהם הסמנים למערכת חיסונית חלשה?

לא כל כאב גרון ונזלת מעידים בהכרח על מערכת החיסונית חלשה.

אדם שחולה בשפעת קלה, פעם בשנה ומצליח להתגבר עליה תוך מספר ימים אינו נחשב לאדם עם מערכת חיסונית חלשה.

רק אם מספר האירועים גובר, אופי המחלה מחמיר, ישנם סימפטומים רבים יותר ומשך ההחלמה מתארך או אז מעיד הדבר על החלשות משמעותית המצריכה טיפול וחיזוק מיידי.

ישנם אנשים אשר נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר, ומועדים לחלות לעיתים יותר תכופות ואף להקלע לסיבוכים שונים של המחלות עצמן.

האם אני בקבוצת הסיכון למחלות חורף?

אנשים אשר סובלים מאלרגיות, נזלת כרונית, סינוזיטיס, אסטמה, מחלות כרוניות ממושכות, סכרת וגיל מבוגר – הם האנשים אשר אמורים לנקוט במשנה זהירות ולחזק את המערכת החיסונית לאורך כל השנה.

אף אם אינך משתייך לאחת מן הקבוצות הנ"ל, ובכל זאת, בכל חורף אתה מוצא את עצמך חולה לפחות פעמיים ובמשך יותר משבוע כל פעם, זה סימן שמערכת החיסון שלך חלשה.

הגנה מפני פולשים

בחורף, הפולשים, מחוללי המחלות עפ"י רפואה סינית, הם הקור והרוח בעיקר.

מי שניסה ללכת עם חולצה קצרה ביום חורפי על שפת הים, עלול לגלות למחרת, כי חלה בשפעת,

או לחלופין אימון כושר מייזע, תחת מזגן מקפיא, יגרום לתחושה של הצטננות.

וכל זאת מדוע? הרי אף אחד לא התעטש בים וגרם להעברת חיידקים וגם בספינינג כולם נראו בריאים וחטובים.

הרפואה הסינית מסבירה שקור ורוח עלולים להיכנס לגוף וליצור מחלה. יתרה מזאת, מציינת הרפואה הסינית את אזור העורף והכתפיים כמועד לפורענות מסוג כזה. ולכן לבוש חם, צעיף על העורף הם בהחלט אמצעי טוב למניעת מחלות חורף.

מאידך, יש נזירים טיבטיים העומדים ערומים בשלג במשך שעות ולא קורה להם כלום ויש שמערכת החיסון שלו פחות חזקה...שוכח לקחת סוודר לקולנוע ונהיה מזה חולה.

במה זה תלוי? בחוזקה של המערכת החיסונית או אם לומר, של הצ´י המגן.

האברים הפנימיים והקשר בינם לבין מערכת החיסון

על פי הרפואה הסינית המערכת החיסונית תלויה בחוזקתם של כל איברי הגוף.

אולם איבר אחד, קיבל מעמד של כבוד מיוחד: הריאות.

הריאות הינן איבר פנימי המחובר אל החוץ (דרך הנשימה) ולכן קשורות קשר הדוק אל הצ´י המגן.

ברוב המקרים של היחלשות מערכת החיסון נצפית גם חולשה של הריאות.

איברים נוספים שמחזקים את המערכת החיסונית הינם הכליות והטחול המספקים לצ´י המגן אנרגיה.

הכבד קשור לחולשת מערכת חיסונית המתבטאת באביב, הלב, קשור למרכז הרגש, מזכיר לנו שחוסר איזון רגשי גורם גם הוא, להחלשת המערכת החיסונית.

האבחון על פי הרפואה הסינית וטיפול בשיטת האיזון

הרפואה הסינית בוחנת את מערכות הגוף השונות לקראת טיפול בכל בעיה.

טיפול ברפואה סינית בשיטת האיזון -   מעמיק את האבחנה ואף מצליח להתמודד עם מספר רב של סמפטומים בכל אחד מהטיפולים.

כל האברים והמערכות הפנימיות נבדקות עפ"י מודלים שונים מתוך הרפואה הסינית בשיטת האיזון, כמו בדיקת לשון, דופק ועוד.

האבחון הראשוני חשוב ומעמיק מאוד, מאפשר התאמת הטיפול המדוייק לכל מטפל באשר הוא ובהתאם למצבו הספציפי.

דיקור עונתי לפי שיטת האיזון

שיטת האיזון מכילה בתוכה הרבה "תת שיטות" המותאמות למספר מצבים שונים.

אחת השיטות המדהימות היא: הדיקור העונתי.

בשיטה זו נקודות הדיקור נקבעו במיוחד ובהתאמה לתופעות המאפיינות כל אחת מעונות השנה.

חשיבות גבוהה יש למועד התחלת הטיפול, שכן הסוד הוא, חיזוק הגוף עוד לפני שהחלה המלחמה בפולשים.

הגישה המשולבת של אלעד שלו

אני מאמין שטיפול טוב, הינו טיפול כולל, המכיל בתוכו כלים שונים ואשר נותן מענה הוליסטי לכלל הבעיות שגרמו למחלה מלכתחילה.

בקליניקה שלי אני משלב דיקור סיני בשיטת האיזון, צמחי מרפא, תטא הילינג ודמיון מודרך, צלילים עיליים וטווינא.

פגישת האבחון הראשונה, הינה מאוד משמעותית עבורי והמון זמן מושקע בלנסות ולקבל מהמטופל תמונה מלאה על מצבו הגופני והנפשי.

רק לאחר מכן, נקבע את אסטרטגיית הטיפול, תדירות המפגשים, והפורמולה הצמחית המדוייקת למטופל.

אורח חיים בריא = מערכת חיסונית חזקה.

פעילות גופנית, בעיקר פעילות אירובית שמחזקת את הריאות מאוד חשובה,

תזונה בריאה שמותאמת על פי עקרונות הרפואה הסינית לאותו אדם, מנוחה נכונה ואחרון, אך לא בחשיבותו שמירה על איזון נפשי ושמחת חיים.

כל אלה יחזקו את המערכת החיסונית,אבל לא רק אותה, אורח חיים נכון בשילוב עם טיפול ברפואה סינית יביא לאיזון נפשי ופיזי שמשפיע על כל תחומי החיים.

איך מטפלים במחלה עצמה

הדרך לטפל במצבים של שפעת בימים הראשונים שלה ברפואה הסינית היא על ידי עידוד הזעה.

הפולש החיצוני שנכנס דרך נקבוביות העור מוצא החוצה מהגוף דרך הזעה.

הדיקור הסיני וצמחי המרפא שניתנים בזמן שהמחלה פעילה (להבדיל מהטיפול המונע) מטרתם לעודד הזעה. ולכן מי שלא לקח סוודר כמו שסבתא אמרה לפחות יוכל להקשיב לה כשהיא אומרת לעשות מקלחת חמה ולאחריה להיכנס למיטה ולהזיע.

גם אם כבר חלית ומצבך הורע, עדיין חשוב לגשת למטפל ברפואה סינית שיעזור להחלמה יותר מהירה, במיוחד למי שיודע שיש לו נטייה לסיבוכים שונים כמו שיעול, ליחה, דלקת ראות וכו´.

אודות המטפל – אלעד שלו

אלעד, הינו מבכירי המטפלים בשיטת האיזון בישראל, ממשיך דרכו של דר' טאן בארץ, מנהל 2 קליניקות מצליחות, בעל ניסיון רב בעבודה עם השיטה.

בעל הסמכה בלימודי רפואה סינית, מאוניברסיטת פסיפיק קולג' בסן דיאגוקליפורניה.

(חברה באגודת הרפואה הסינית של מדינת קליפורניה  NCCAOM) ומכללת ג'נסיס לרפואה משלימה.

"ארגז הכלים" שלו כולל מגוון שיטות כמו: רייקי,תטא הילינג התמחות קלינית בדיקור סיני, צמחי מרפא, טווינה, תזונה ועיסויי גוף שונים.

מעבר לניסיונו הטיפולי רב השנים, בשיטות השונות שימש גם כמורה ומרצה לצ'י גונג וטווינא בסמינר הקיבוצים, כחלק מהתוכנית להכשרת מטפלים ברפואה סינית. עבד בקליניקות לרפואה סינית ודיקור סיני בקופ"ח כללית.

אלעד פיתח גישה יחודית המשלבת את הדיקור בשיטת האיזון עם עוד מגוון שיטות הילינג שונות ובכך מאפשר, טיפול הוליסטי שלם, בעל תוצאות מרשימות וארוכות טווח. (קרא עוד על הגישה המשולבת)

אלעד מנהל פורומים מקצועיים באתרים הנחשבים ביותר בתחום, בהם הוא מייעץ למרפאים ולמטופלים בכל קשת הנושאים הטיפולית.

הפורומים בניהולו של אלעד שלו: רפואה משלימה ב YNET, פורם לרפואה סינית BEOK, באתר נמסטה,  ובאתר קצה המחט (יעוץ מקצועי למטפלים ברפואה סינית)

מאת: אלעד שלו מטפל ברפואה סינית, דיקור סיני, טווינה, צמחי מרפא.

רפואה סינית       צמחי מרפא        דיקור סיני       טווינה      מטפל ברפואה סינית        אבחנה ברפואה סינית

דיאטה הרזייה  מיגרנה    טיפול בכאב   פציאליס   חרדה   טחורים   פריצת דיסק   כאבי גב   קרוהן וקוליטיס

התעלה הקרפאלית  מערכת החיסון  בלוטת התריס  שפעת  הרפס  כתף קפואה  מעי רגיז  ברכיים  אסטמה

אנמיה   תסמונת קדם ווסתית   גיל המעבר   מרפק טניס  דורבן בעקב  קרע בגיד  פטריה בנרתיק  אלרגיה