שינוי חייך הוא בידך !!
קורס תטא הילינג

טווינה- פיזיותרפיה סינית

פרוש השם טווינה המילולי מסינית- לתפוס ולמשוך.
הטווינה ( טווינא ) היא טכניקת המגע של הרפואה הסינית.
זוהי שיטה טיפולית עתיקה מאוד שמקורה בסין.
במשך אלפי שנים השיטה פותחה והורחבה ובחמישים שנה האחרונות גם הותאמה לעבודה בשילוב עם הרפואה המודרנית בבתי חולים ובמרפאות.
הטיפול נעשה בדרך כלל על הבגדים והמטופל שוכב על מיטת טיפולים.
הטיפול בטווינה נעשה על ידי מספר רב של מניפולציות (תנועות) ידניות כאשר ניתן דגש רב לאופן עבודתו של המטפל.
כאשר המטפל מניע את גופו בצורה נכונה הדבר מגביר את עוצמת הטיפול
ונותן למטפל אפשרות להעביר את משקל גופו והצ´י (אנרגיה) שלו אל המטופל בצורה נכונה שגורמת להעצמת הטיפול. המטפל בטווינה נדרש לתרגל צ´י-קונג .
הצ'י קונג היא צורת מדיטציה בתנועה ששומרת על בריאות המטפל ומחזקת את הצ´י הפנימי שלו.

בטיפול בטווינה - מלבד התייחסות למבנה האנטומי והפיזיולוגי אנו נותנים דגש למערכת המרידיאנים- שהם בעצם צינורות הולכה של צ´י – אנרגיה.
על אותם מרידיאנים אנו מוצאים גם את נקודות הדיקור שבמקום להכניס בהם מחטים אנו מפעילים אותן בעזרת ידינו וגורמים להפעלת הנקודה.
נקודות הדיקור הן מעין קוד שאנו מעבירים לגוף ומבקשים ממנו להגיב עליו בצורה שתביא לאיזון האדם.
לפני הטיפול מבצע המטפל אבחון על פי הרפואה הסינית , שכולל תשאול ובדיקת דופק, לשון ועוד מספר בדיקות רלוונטיות, כאשר יש התייחסות לממצאי הרפואה המודרנית.

במה טווינה מטפלת?
הטיפול בטווינה מחולק למספר תחומים:
אורטופדיה: ניתן לטפל בבעיות מפרקים שרירים וגידים בכל הגוף כמו:
פריצת דיסק   , כאבי גב   ,כאבי כתפיים וצוואר, כאבי ברכיים  ועוד.
בעיות פנימיות: מיגרנות, תסמונת קדם ווסתית  , עצירות, פציאליס(שיתוק שרירי הפנים), אינסומניה (קושי להירדם) ועוד.
טיפול בילדים:הפרעות עיכול, חיזוק מערכת החיסון , התקררויות תכופות ועוד.
טיפול כללי - הוליסטי: הטווינה מתאים גם כטיפול כללי לאיזון הגוף והנפש.
לא צריך להיות חולה כדי לקבל טיפול - לכך קשור המושג "רפואה מונעת".
אנשים רבים כיום בארץ ובעולם מבינים את היתרון של קבלת טיפול מונע ובכך למנוע מחלות
ולשמור על איכות חיים גבוהה.
מלבד זאת הטיפול מאוד נעים , משחרר מתחים, ועוזר "לנקות " את החווית שהאדם צבר ולחזור בכוחות מחודשים...

לא עוד שיטת מסאז'
אנשים רבים טועים לחשוב שהטווינה היא עוד שיטת מסאז´.
אומנם ניתן להפוך את הטיפול בטווינה לנעים מאוד ומפנק-
אך גם בטיפול "המפנק" (או כפי שהוא נקרא בטווינה : "טיפול תחזוקה")
ישנו הערך המוסף של האיזון שנעשה ע"י עבודה על המרידיאנים ונקודות הדיקור.
היתרון הגדול של הטווינה הוא ביכולת לעזור ולרפא, ולעיתים הטיפול יכול להיות יותר נמרץ ואגרסיבי על מנת לפתור את הבעיה ממנה סובל המטופל.
ניתן לשלב את הטווינה עם דיקור סיני או שיטות של עבודה אנרגטית כמו הילינג ורייקי.

מאת: אלעד שלו מטפל ברפואה סינית, דיקור סיני, טווינה, צמחי מרפא.

רפואה סינית       צמחי מרפא        דיקור סיני       טווינה      מטפל ברפואה סינית        אבחנה ברפואה סינית

דיאטה הרזייה  מיגרנה    טיפול בכאב   פציאליס   חרדה   טחורים   פריצת דיסק   כאבי גב   קרוהן וקוליטיס

התעלה הקרפאלית  מערכת החיסון  בלוטת התריס  שפעת  הרפס  כתף קפואה  מעי רגיז  ברכיים  אסטמה

אנמיה   תסמונת קדם ווסתית   גיל המעבר   מרפק טניס  דורבן בעקב  קרע בגיד  פטריה בנרתיק  אלרגיה